Kiwajka
Kiwajka to przedwojenna drezyna, która zabiera maksymalnie 5 osób. Machać mogą 2 osoby. Idealna dla małej grupy osób.
Kiwajka to przedwojenna drezyna, która zabiera maksymalnie 5 osób. Machać mogą 2 osoby. Idealna dla małej grupy osób.
Przedwojenna dwubiegowa drezyna zabiera maksymalne 10 osób. Napędzana przez 4 osoby.
Drezyna rowerowa, która zabiera maksymalnie 5 osób. Napędząć drezyny mogą 2 osoby. Idealna dla małej grupy osób.
Fiat 126p przerobiony na drezynę kolejową. Może poruszać się po drogach jak i po szynach! Używamy go do ciągnięcia wagoników pasażerskich.
Sprzęgamy z nich mini pociąg ciągnięty przez lokomotywkę w postaci specjalnie przystosowanego Fiata 126p. Jeden z wózków posiada dodatkowo daszek. Idealne rozwiazanie dla niedużych grup zorganizowanych.
Pojazd pomocniczy, który nie jest już używany na PKP. Niewielka ilość zachowanych egzemplarzy daje temu pojazdowi rangę zabytku. Pojazd trafił do nas dzięki uprzejmości Dalkia Polska S.A. i Pana Mieczysława Misiornego, które przekazało pojazd. Wcześniej stacjonował w Wągrowcu. Drezyna jest w pełni sprawna. Drugi egzemplarz (pozyskany dzięki uprzejmości Poznańskiego Klubu Miłośników Kolei) to właściwie wrak. Nie jeździ, ale mamy skopletowany dla niego oryginalny silnik i skrzynię biegów. Jego odbudowa jest planowana w bliżej nieokreślonej przyszłości.
Lokomotywa manewrowa 409Da-541 została zakupiona przez dwóch członków GKD z grodziskiego zakładu.
Lokomotywa manewrowa serii Ls40-4570 przekazana GKD przez firmę DIAMANT INTERNATIONAL POLSKA, Młyny Zbożowe Stanisława Grygiera Sp. z o.o. z Grodziska Wlkp.
Wyremontowany w 2014 roku z wykorzystaniem środków unijnych (projekt: "Wagon pełen historii"). Jest sprawny. W środku jak i na zewnątrz jest w pełni odnowiony i wykończony. Na pokładzie jest WC. Dodatkowo wstawiliśmy darek, stolik i kanapę dzięki czemu w środku jest naprawdę przytulnie i komfortowo. W zimowe dni ciepło dostarcza piecyk.
Wyremontowany w 2014 roku z wykorzystaniem środków unijnych (projekt: "Wagon pełen widoków"). W przeszłości był to zwyczajny wagon towarowy (ze zdejmowalnymi burtami). W przyszłości chcemy go wykorzystać jako ruchomą platformę widokową, ciągniętą przez lokomotywę spalinową. Wykorzystujemy też ten wagon jako scenę dla imprez na stacji Ujazd Wlkp.
Wyprodukowana została w 1999 roku przez firmę ZAGRO Bahn- und Baumaschinen GmbH. Służy do prowadzenia prac manewrowych z wykorzystaniem środka jezdnego w postaci wózka widłowego. W naszym przypadku zamiast wózka używamy Fiata 126p.
Zabytkowy rower torowy został odrestaurowany w roku 2005. Używany w dawnych czasach do inspekcji torów.
Posiadamy obecnie trzy 2-osobowe drezyny typu DL-2. Drezyna spalinowa napędzana 3 biegowym silnikiem od motocykla WFM. Osiąga prędkość ok. 50 km/h
Wózek transportowy na stan wpisany został 24 maja 2010. Wykorzystywany jest do transportu różnorodnych towarów (np. drewna, rowerów, itp.)
Wagon do oprysków który może pomieścić opryskiwacz i 3 metry sześcienne wody.
Platformy doczepiane do drezyn takich jak WM5. Czekają na remont.