Po ostatniej jesiennej imprezie w 2011 postanowiłem odpocząć od organizacji imprez. Okazało się, że nie na długo bo P. Korcz przedstawił kolejne wyzwanie. W Poznaniu pojawiły się oliwkowe czterosekcyjne zestawy wagonów piętrowych. Otworzyła się szansa na przejechanie ciekawym zestawm w postaci SU45 i oliwkowym piętrusem przez linię Chojnice - Gniezno.
Impreza po tym odcinku była tematem przygotowań paru grup kiłośników kolei. Nikt jednak nie zrealizował tego zadania. Tym bardziej zachęciło to nas do skutecznego działania.
Zamówienie złożyliśmy u sprawdzonego partnera przy tego typu imprezach: Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych. Sam przejazd wymagał dodatkowego otwarcia posterunków: Kcynia, Damasławek i Janowiec Wlkp. Tutaj nieocenioną pomocą służył Pan M. Gwiazdowski z PLK ISE Gniezno. PLK Bydgoszcz wydało błyskawicznie pozwolenie na wycinkę krzaków w miejscach fotostopów.
Przygotowania szły sprawnie. Z niepokojem spoglądaliśmy tylko na sytuacje SU45 w Krzyżu, która jedna po drugiej doznawały defektów. Na 2 tygodnie przed imprezą nie było sprawnej SU45 w WZPR. Usilne prace nad SU45-089 doprowadziły do tego, że maszyna ta wyjechała z pociągiem regio do Piły. Niestety po powrocie doznała ponownie defektu i została odstawiona.
Pozostały 2 dni do imprezy i byliśmy bez SU45. Na szczeście mogliśmy liczyć na operatywność WZPR i w ostatniej chwili sprowadzona została SU45-164.
Przejazd rozpoczeliśmy o 5:45 w Krzyżu. W drodze do Chojnic zaplanowany był tylko postój w Pile. Trasa do Piły przywitała nas wspaniałą poranną mgiełką przy ziemi i wschodem słońca. W drodze do Chojnic uczestnicy zaproponowali fotostop w Złotowie. Opóźnienie tym spowodowane wymusiło mijankę w Wierzchowie Czł. z osobowym do Piły. Wykonane ciekawe fotostopy wynagrodziły widmo obcięcia planu zdjęć na dalszym odcinku.
Po oblocie w Chojnicach wyruszyliśmy z 40 min opóźnieniem. W tym czasie wykonaliśmy fotografie w najciekawszych miejscach na 150km odcinku Chojnice - Gniezno. Fotostopy wyznaczył nieoceniony w takich sytuacjach P. Korcz.
Zaskoczeni byliśmy liczną grupą mieszkańców na stacjach w Więcborku, Nakle, Kcyni, Damasławku i Janowca Wlkp. Na peronie w Kcyni była dużą grupa mieszkańców z balonikami i flagami na czele z burmistrzem miasta.
Niestety do pięknej pogody i przepięknego składu nie dostosowali się niektórzy uczestnicy, łamiąc zakaz picia alkoholu i normy odpowiedniego zachowania.
Imprezę zakończyliśmy planowo w Poznaniu.
Podsumowując imprezę należy uznac za udaną. Podziękowania należą się Wielkopolskiemu Zakładowi Przewozów Regionalnych w szczególności Panu Mateuszowi Żmudzie i Panu Krzysztofowi Pawlakowi. Osobne podziękowania M. Gwiazdowskiemu (PLK ISE Gniezno) za udzieloną pomoc przy otwarciu Damasławka i Janowca w sobotę oraz PLK Bydgoszcz za błyskawiczną zgodę na wycinkę krzaków.
J. Woźny, zdjęcia P. Korcz. M. Grzywaczewski, J. Woźny
Rozkład jazdy z KWR Zdjęcie grupowe 1 Zdjęcie grupowe 2 Zdjęcie grupowe 3